Mogelijk gemaakt door Blogger.

|| Healthy ✿ 25 tips om af te vallen.

Hoi! Ben jij een paar kilo aangekomen met de feestdagen? Of zou jij gewoon een paar kilo willen afvallen? Dat kan! Maar natuurlijk wel op een gezonde manier. Als je van de zomer bikiniproof op het strand wil liggen, dan kun je het beste nu al beginnen. Gezond afvallen kost tijd en moeite, maar dan heb je ook wat. Wil jij ook gezond afvallen, maar weet je niet hoe? Lees dan snel verder.



1. Sla nooit een maaltijd over. Als je honger hebt, maak je sneller ongezondere keuzes.

2. Het is beter om meerdere keren kort te sporten dan één keer in de week lang.

3. Verbied jezelf niets: eet er alleen kleinere porties van!

4. Doe geen boodschappen als je honger hebt. Als je honger hebt koop je vaak te veel (slechte) producten.

5. Heb jij een verkeerde beslissing gemaakt wat betreft eten? Ga dan niet de rest van de dag ook allemaal andere slechte dingen wegwerken. Maak een betere keuze bij je volgende maaltijd.

6. Sla ontbijt niet over! Mensen die wél ontbijten, eten op een dag gemiddeld minder calorieën.

7. Vind jij het lastig om je in te houden met jouw favoriete lekkernijen, zoals ijs bijvoorbeeld? Koop het dan niet! Eet het in plaats daarvan alleen nog als je uit eten gaat.

8. Maak thuis je lunch klaar en neem dit mee naar je werk. Dit is vaak gezonder dan iets kopen en het kost ook minder.

9. Leg jezelf de regel op alleen nog te eten wanneer je aan een tafel zit. Zo zal je minder snel ongeplande foute snacks eten.

10. Drink voordat je een maaltijd nuttigt altijd eerst een glas water. Je zult zo sneller vol zitten.

11. En drink ook een glas water na het eten.

12. Denk niet de hele tijd na over wat je allemaal niet mag eten. In plaats daarvan kun je nadenken over waar je juist meer van kan eten: fruit, groente, volkoren granen, vis en noten.

13. Schrijf alles wat je eet op. Zo houd je alles onder controle. Ga ook elke dag na waarom je wel of niet tevreden bent over wat je die dag hebt gegeten.

14. Wil je graag wat lekkers in huis hebben voor je gasten, huisgenoten of familie? Koop dan zoetigheden die niet jouw favoriet zijn.

15. Geef de verleiding weg! Na een etentje bij jou thuis met vrienden kun jij de leftovers van bijvoorbeeld het toetje aanbieden, zodat je er zelf niet mee achterblijft.

16. Voordat je naar een restaurant gaat is het goed om alvast het menu te checken, deze staat vaak online. Zo kan jij alvast de gezondste beslissing maken!

17. Als je strakkere kleding draagt voordat je uiteten gaat, zal jij sneller vol zitten.

18. Eet je vanavond van een buffet? Probeer dan driekwart van je boord met licht en gezond voedsel te vullen en één kwart van je boord met de wat minder goede hapjes te vullen.

19. Wees kieskeurig, eet alleen de minder goede dingen die het voor jou waard zijn. Je zult je minder schuldig voelen! Bij mij thuis maken we door de film Gooische Vrouwen de grap of het wel een acht waard is. Maar eigenlijk is dit een hele goede truc.

20. Laat je niet door anderen beïnvloeden. Bij een restaurant is het daarom goed om als eerste te bestellen.

21. Eet iets voordat je naar een feestje gaat. Er heen gaan met een lege maag is vragen om problemen.

22. Neem altijd fruit mee in je tas zodat je iets gezonds hebt voor onderweg.

23. Heb je zin in iets zoets en slechts? Probeer dan eens je tanden te poetsen. Hierdoor verlang je er gelijk een stuk minder naar!

24. Het beste is om ’s ochtends vroeg te sporten. Zo heb je het maar gehad en kan er minder snel iets tussen komen.

25. Kauw tijdens het koken op suikervrije kauwgom zodat je hier minder snel van eet. Snoep je toch van het eten tijdens het koken? Eet dan minder tijdens het avondeten zelf.

Liefs, Nienke.

Geen opmerkingen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!