Mogelijk gemaakt door Blogger.

|| Lifestyle✿ Fijner opstaan in de vroege ochtenden.

Hoi! Geloof mij, ik ben echt totaal geen ochtendmens. Toch sta ik elke ochtend redelijk makkelijk op (of eh, nouja ik kom tenminste mijn bed uit) én zit ik elke ochtend vroeg genoeg op de fiets. Hoe ik het doe? Ik geef je wat tips waardoor je makkelijker, en vooral fijner, kunt opstaan. Want nee, het is geen gewoonte van veel mensen om helemaal happy op te staan.
 width=500px

OP TIJD NAAR BED

Iets waar ik heel erg mijn best voordoe, ik ben echt super slecht in 'vroeg' naar bed gaan. Meestal lig ik half elf wel in bed, maar ga ik daarna ook nog eens too long op mijn mobiel. Niet de bedoeling.. Drink een kopje thee, zorg dat je bed alvast warm is en leg je kleren alvast voor morgen klaar, dat scheelt heel veel stress op de vroege morgen.


STA NÓG EERDER OP

Whut?! Ja, je leest het goed. Je maakt mij pas echt chagrijnig als ik vroeg op moet staan én haasten. Hoe eerder je opstaat, hoe meer tijd je hebt. Je kunt dus lekker rustig aan doen en relaxed wakker worden. Net een zondagochtend, maar dan een paar uur vroeger, haha!


KOUDERE DOUCHE

Oké nee, je hoeft niet koud te douchen. Maar zet die warme regen niet te heet, dat maakt je namelijk alleen maar slaperig(er). Daarnaast krijg je het extra koud als je de douche uit komt waardoor je nog meer naar je warme bedje verlangt. Een koude douche is overigens wel goed voor je huid en haar: de koude straal verbetert de doorbloeding en sluit je haarschubben waardoor je lokken meer glanzen.


BREAKFAST!

Het ontbijt is geen maaltijd die je over moet slaan. Maak dus wat extra en vergeet ook niet wat te drinken. Een glas lauwwarm water met citroen schijnt je spijsvertering goed op gang te brengen en een warm bakje havermout is hemels op vroege, donkere ochtenden. Kook bijvoorbeeld ook wat fruit mee in je havermout, dan krijg je gelijk wat vitamine c binnen.


RELAX

Kijk het nieuws, scroll door Instagram of lees de nieuwe blogartikelen of een magazine. Wat je ook doet: relax. Je bent vroeg opgestaan, dus beloon jezelf daar voor, het is al heel wat dat je jezelf uit je warme bedje getrokken hebt.

GA OP DE FIETS

Door de frisse lucht en de beweging word je lekker wakker. Ga dus niet met de bus, trein of auto naar school of je werk, maar neem als het kan de fiets. Ik fiets elke dag ongeveer tien minuutjes naar school, maar ik houd er dan wel een tempootje in. In de ochtend doe ik mijn morning routine maar wazig, en word eigenlijk op de fiets pas echt wakker, haha.


Liefs, Nienke

1 opmerking

  1. Leuk artikel en goede tips! Ik ben ook totaal geen ochtendmens en heb 's morgens veel tijd nodig om wakker te worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!