Mogelijk gemaakt door Blogger.

Life ✿ Train als tiener je mind/body.

Hoi! Zeggen mensen om je heen weleens tegen je dat je lichaam perfect is en dat sporten nog niet zo heel erg nodig is omdat je toch geen vetrollen hebt? Het is heel lief van ze, maar sporten is juist ook heel belangrijk als je jonger bent en je een goed lichaam hebt, conditie is erg belangrijk. Deze oefeningen zijn heel goed om dagelijks te doen, zodat je goed bezig bent.
 



Plank
De plank is een van de beste oefeningen voor jonge meiden om te doen. Het zorgt er namelijk voor dat je sterke armen en rug krijgt, waardoor je lichaam soepel wordt. Het fijne aan deze oefening is dat je ook nog eens kunt multitasken. Leg bijvoorbeeld een boek op de grond en ga lezen om zo te tijd sneller te laten gaan. Je kunt bij deze oefening ook nog variëren door bijvoorbeeld maar te steunen op een arm.
Dagelijks hardlopen
Cardio is belangrijk voor de gezondheid en is een goede gewoonte om te doen als je jong bent. Als je dagelijks 30 minuten gaat hardlopen, heeft je lichaam daar heel veel aan. Na een paar weken zul je merken dat je meer energie hebt, je lijf strakker wordt en je conditie veel beter is. Om het nog effectiever te maken, kun je voor school samen met een vriendin gaat joggen, zodat je hersenen ook actiever worden en je beter kunt opletten in de klas.
Avondwandeling
30 minuten joggen is al top, maar per dag moet je eigenlijk 60 minuten actief zijn. Wat je dus ook kunt doen, is ’s avonds nog even een rondje gaan wandelen om zo aan je beweegmomenten per dag te komen. Bijkomend voordeel is dat je je hoofd een beetje leeg kunt maken en je wat meer moe wordt, waardoor je lekkerder slaapt.
De cobra
De cobra is een houding die afkomt vanuit de yoga. Deze pose heeft meerdere voordelen, namelijk dat je onderrug flexibeler en sterker wordt. Ook is deze pose heel makkelijk om te doen. Je doet deze pose door op eerst op je buik te gaan liggen. Daarna plaats je jouw handpalmen plat op de grond ten hoogte van je schouders. Daarna duw je jouw bovenlichaam zacht omhoog en komt alleen het deel tot aan je bovenbenen omhoog.
Het trainen van je brein
Vergeet ook niet dat het trainen van je hersenen ook belangrijk is. Het is misschien wel het belangrijkste onderdeel van je lichaam. Je kunt dit deel trainen door spelletjes te doen als kruiswoordpuzzels en Sudoku. Hiermee train je het inzicht en maak je jouw brein flexibeler. Suuuper saai voor mij, maar als je het leuk vind. Waarom niet..
/////Liefs, Nienke.\\\\\

Geen opmerkingen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!