Mogelijk gemaakt door Blogger.

Life ✿ Tips om miskopen te vermijden.

Hoi! Wij als vrouwen houden ontzettend veel van shoppen, de ene meer als de andere. Maar we maken er een actieve sport van. Helaas zitten er dan ook soms wat missers tussen, die achteraf toch niet zo geweldig zijn. Om dat te voorkomen, is het handig om een aantal tips/trics toe te passen. Daardoor kun je je geld uitgeven,  
Healthy Proteins on a Budget Healthy eating is possible on a tight budget! You don’t have to be a college student to benefit from cost-saving tips either. Here are three basic tips for cutting costs while still choosing nutritious protein foods (that is, your main entrée foods): choose less processed foods, buy in bulk, and buy store brands over name brands. Eating healthfully on a very tight budget requires time to plan, shop, and cook.     Sometimes, though, it helps to look at cost in a different way to help you make decisions about which foods to purchase. If you consider choosing foods by cost per gram of protein, then you can save a lot of money. Be sure to account for handling and cooking losses when you make your comparisons! A difference of pennies per gram of protein might not seem like much, but if you consume that food consistently for a year, then the savings become dollars. Think about that the next time you feel like you have to choose between paying for your groceries and paying your electric/gas bill. For the sake of comparison, I have used prices from my local King Soopers (Kroger) chain grocery store located in Boulder County, Colorado. King Soopers and Kroger are the “store brands” (that is, no-brand versions). I have chosen less expensive yet nutritious protein choices for comparison.  Eggs.  1 large egg provides about 6 grams of protein regardless of brand.
                            2.3 cents/g protein for Kroger large white egg (13.5 cents per egg if buying a dozen)
                            3.4 cents/g protein for Eggland’s Best large white egg (20.1 cents per egg if buying a dozen)
                            Savings over the course of one year if you purchase Kroger vs. Eggland’s Best and eat 1 egg every day = $24.Dried beans/peas (legumes).  Legumes work double duty for you – in addition to protein, you also get high-fiber carbs. For reference: ½ cup of cooked beans is about 4.6 oz and provides about 7 grams of protein. Dry beans expand about 2.5 – 3 times their size, so just under 3 tablespoons of dry beans will make about ½ cup of cooked beans. 
                            < 1 cent/g protein for Kroger’s dry bag of kidney beans ($0.99/lb)
                            6.4 cents/g protein for Kuner’s “No added salt” canned kidney beans ($1.29/15oz can).  Drained weight is 68% of total weight so the true cost is $1.29/10oz drained beans.  Price/g protein accounts for drained bean weight.
                            Savings over the course of one year if you purchase dry beans vs. brand name canned and eat ½ cup of cooked beans every day = $20.Chicken.  Buying a whole chicken and cooking it yourself saves a lot of money compared to buying a pre-cooked rotisserie chicken, or even buying raw chicken in pieces (e.g. breast meat or thighs). Buying small packages of raw skinless chicken breasts is the most expensive way to buy chicken, even after accounting for handling and cooking losses. Note that 1 lb is 16 oz (or 454 grams). One ounce of chicken provides about 8 grams of protein.
                            1.5 cents/g protein: King Soopers Raw Whole Broiler/Fryer Chicken ($0.98/lb). The yield of edible cooked meat is only half the raw weight of a whole chicken, so the true cost is actually $1.96/lb cooked, deboned, skinless meat. The price/g protein accounts for these losses.

                            2.3 cents/g protein: King Soopers Raw Chicken Skinless Breasts Super Value Pack 10 count ($1.99/lb). 1 lb of raw breasts yields about 11 oz of cooked chicken meat, so the true cost of cooked meat is $2.89/lb. Price/g protein accounts for these cooking losses.

                            4 cents/g protein: King Soopers Colossal Rotisserie Chicken 48oz ($7.99/bird or $2.66/lb). Edible meat is 52% of the total cooked bird weight, so the true cost is $5.12/lb of edible meat. Price/g protein accounts for these losses.

                            6.8 cents/g protein: King Soopers Raw Skinless Chicken Breasts 4 count ($5.99/lb). 1 lb raw breasts yields about 11 oz of cooked chicken meat so the true cost is $8.71/lb cooked meat. Price/g protein accounts for these losses.
                            Savings over the course of one year if you eat 6 oz of cooked chicken every week starting with a raw whole chicken vs. buying a small pack of raw skinless chicken breasts = $132.Canned Light Tuna.  Just because the money is tight doesn’t mean you have to go without fish.  You will get a good amount of omega-3 fats (DHA) with less cost and mercury than fancy albacore tuna. One ounce of fish contains about 7 grams of protein.
                            16.0 cents/g protein:  Kroger Canned Light Tuna in Water $0.69/5oz can (4.3oz drained)
                            33.2 cents/g protein:  Kroger Light Tuna in Water Pouch ($1.99/6oz pouch)
                            48.3 cents/g protein:  Starkist Chunk Light Tuna in Water Pouch ($3.09/6.4oz pouch)
                            71.6 cents/g protein:  Bumble Bee Light Tuna in Water Pouch ($1.79/2.5oz pouch).
                            Savings over the course of one year if you purchase Kroger canned tuna vs. a brand name small pouch of tuna and eat 6 oz every week for one year = $173. Over the course of the year, changing just these 4 food items will save you $349. Imagine how much money you would save if you switched out every food item you purchased with a store-brand, less processed, and in bulk version. The total savings would run well into thousands of dollars. Now that kind of savings would go a long way in paying your utility bills!Have questions or comments about this post? Please feel free to comment on MyNetDiary’s Forum or Facebook page. I would love to hear from you!Best,Kathy Isacks, MPS, RDConsulting Dietitian for MyNetDiaryReferencesAgriculture Research Service, United States Department of Agriculture. Food Yields: Summarized by Different Stages of Preparation. Agriculture Handbook No. 102.  1975. Barbara Struempler. Alabama Cooperative Extension. 101+ Ways to Save Food Dollars.  HE 757.  2008.Disclaimer: Please note that we cannot provide personalized advice and that the information provided does not constitute medical advice. If you are seeking medical advice, please visit a medical professional.  

Maak een lijstje van wat je allemaal nodig hebt Als je naar de supermarkt gaat bedenk je vaak van tevoren wat je nodig hebt. Dit zorgt ervoor dat je met de producten bij de kassa staat die je nodig hebt. Dit is niet alleen handig voor het boodschappen doen, maar ook als je gaat shoppen. Maak voordat je de stad in gaat een lijstje met kledingstukken die je nodig hebt.
 
Bepaal je budget
Je kunt natuurlijk niet altijd plannen wat je gaat kopen. Soms heb je zin om lekker te shoppen en kleding kopen die je leuk vindt. Om te voorkomen dat je je geld tot de laatste cent uitgeeft kun je voor jezelf een budget vaststellen. Je kunt dit bedrag contant meenemen of zorgen dat je niet meer geld op je bankrekening hebt staan.

Bewaar de bonnetjes
Slingeren bonnetjes ook altijd rond op jouw kamer? Dat is niet handig. Bewaar voortaan altijd de bonnetjes nadat je iets hebt gekocht. Laat de kaartjes ook aan je kleding hangen totdat je het kledingstuk gaat dragen. Bij de meeste winkels kun je binnen 30 dagen je kleding nog terugbrengen en krijg je gewoon je geld terug. Als je een item binnen 30 dagen nog niet hebt gedragen is de kans groot dat je het (bijna) nooit zult dragen. Dat is natuurlijk jammer van je geld, dus dan kun je het beter terugbrengen.

Ga alleen naar de winkels waar je iets moet kopen
Het is natuurlijk leuk om iedere winkel in te gaan als je aan het shoppen bent, maar dit zorgt ervoor dat je in de verleiding raakt om dingen te kopen die je eigenlijk niet nodig had. Sla vooral drogisterijen over als je niets nodig hebt. De kans is groot dat je anders binnen no time geld hebt uitgegeven aan make-up en haarproducten die je nooit gaat gebruiken.

Zoek op internet
Op de websites van de meeste winkels kun je precies zien wat ze verkopen. Oriënteer je alvast door te zoeken naar de dingen die je nodig hebt. Zo kun je tijdens het shoppen gericht zoeken en ben je sneller klaar. Hoe korter je in een winkel bent hoe minder tijd je hebt om onnodige dingen te kopen. ;-)

Heb ik dit echt nodig? Soms zie je een kledingstuk en je denkt dat je het echt moet hebben. Voordat je het weet sta je bij de kassa en ben je weer 50 euro armer. Loop nog een extra rondje door de winkel en waarschijnlijk bedenk je dan dat het ook wel goed komt met één paar schoenen minder. Als je echt iets duurs op het oog hebt, wacht dan nog wat langer met het kopen. Ga af en toe naar de winkel om te kijken of je het nog steeds zo graag wil hebben. Als na weken die dure nog steeds in je hoofd zit, dan weet je zeker dat je de tas ook daadwerkelijk gaat gebruiken.

Houd je kledingkast overzichtelijk
Als je kledingkast een grote rommel is dan denk je dat je geen leuke kleding hebt, omdat je het niet kan vinden. Je gaat de stad in en komt met tassen vol nieuwe kleding thuis. Als je je kast hebt opgeruimd kom je erachter dat je meer leuke kleding hebt dan je dacht. Al die impulsieve aankopen waren dus nergens voor nodig.

Investeer in goede basics
Als je investeert in goede basics heb je altijd genoeg mogelijkheden om te combineren. Zo voel je minder drang om nieuwe kleding te kopen, omdat je genoeg kunt combinaties kunt maken met je eigen kleding.

Contant betalen
Als je contant geld gebruikt heb je veel meer overzicht hoeveel geld je nog hebt. Pinnen is misschien makkelijker en sneller, maar de kans is groot dat je na een shopsessie niet zo'n aangename verrassing te wachten staat.

Ga niet shoppen in de sale
Shoppen tijdens de sale lijkt de ideale oplossing om geld te besparen, maar de kans is nog veel groter dat je dingen koopt die je niet nodig hebt. Een trui die in de sale is van 100 euro naar 50 euro, die moét je hebben. Terwijl je een trui die niet in de sale is niet zou kopen voor 50 euro. Vrouwen in de uitverkoop zijn nou eenmaal hebberig en dat is niet goed voor jouw portemonnee.
 
 Liefs, Nienke.
 

Geen opmerkingen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!